Overzicht

Resultaat 1 - 10 (van 43)

• do 25 apr Workshop: Schrijf een kort spannend verhaal (GEANNULEERD) Bekijk details

Van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

In de Hoeksche Waard zijn duizenden hobby-schrijvers. Iedereen die van schrijven houdt wordt uitgedaagd om op donderdagavond 25 april van 19.30 tot 21.30 uur in de Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum zijn of haar schrijfskills te verbeteren. Het thema is: schrijf een kort spannend verhaal.

• vr 26 apr Workshop: Digitaal bankieren Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00

Eén op de zes volwassen Nederlanders worstelt met digitale dienstverlening, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. Ook bankieren en betalen gaan steeds meer digitaal en steeds meer met mobiele apps op smartphones en tablets. De Bibliotheek Hoeksche Waard organiseert op 24 en 26 april een workshop om in een veilige omgeving te oefenen met digitaal bankieren.

• vr 26 apr BoekStart: Peuterparade in Oud-Beijerland Bekijk details

Van 10:30 tot 11:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Tijdens de Peuterparade op 26 april vieren we alvast Koningsdag. We lezen voor uit een paar super leuke boekjes over de Koning. Daarna gaan de kinderen een echt kroontje knutselen.

• di 30 apr Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | Elke week | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• 15 mrt t/m 30 apr Belastingspreekuur in de Bibliotheek Bekijk details

15 maart 2024 t/m 30 april 2024 | Bibliotheek Numansdorp, Oud-Beijerland en Strijen

Veel mensen hikken er ieder jaar weer tegenaan: de belastingaangifte. Inkomstenbelasting, huurtoeslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek en andere bijzondere aftrekposten. Wie de aanslag met zorg en precisie invult kan misschien aanspraak maken op tal van financiële regelingen. Niet altijd leuk en ook niet altijd gemakkelijk.

• wo 01 mei Ontwerp je eigen oorbellen of sleutelhanger in TinkerCad Bekijk details

1 mei 2024 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Ondernemers in dop opgelet! Tijdens de workshop "Maak je eigen oorbellen of sleutelhanger" wordt er een beroep gedaan op de creativiteit en technische vaardigheden van de jonge deelnemers. Wie wil er nu niet leren 3D-tekenen? Kom op 1 mei naar het MaakLokaal en zet de eerste stap in het ontwerpen van een eigen lijn oorbellen, sleutelhangers of …?

• za 04 mei CoderDojo Bekijk details

4 mei 2024 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

– De CoderDojo is na 5 jaar inmiddels een bekend begrip in de Hoeksche Waard. Tijdens deze tweewekelijkse bijeenkomsten kunnen kinderen spelenderwijs ontdekken hoe een Microbit of een auto op zonne-energie werkt, (een robot) programmeren, 3D-model maken voor de 3D-printer of juist een 2D-ontwerp voor de laser- en vinylsnijder of mokkenpers. Het is op zaterdag 4 en 18 mei in het MaakLokaal van Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum.

• ma 06 mei Maak een stopmotion film met LEGO! Bekijk details

Girls, sisters play kids constructor, build house Lego Harry Potter from bricks, blocks by assembly instrustions. Children activity at home in playroom. Intelligent development of fine motor skills. Van 14:00 tot 16:00 | Bibliotheek Numansdorp

Wie kent de grappige filmpjes van Pingu of Shaun the sheep niet? Deze filmpjes worden beeld voor beeld gefotografeerd om daarna als film te worden afgespeeld. Iedereen kan thuis een eigen studio beginnen met alle technieken die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben. Kinderen kunnen dit nu in de meivakantie uitproberen! De workshop stopmotion vindt plaats op 6 mei in de Bibliotheek van Numansdorp.

• di 07 mei Handwerkcafé Bekijk details

• wo 08 mei Moederdagcadeau maken in het Hoeksch MaakLokaal Bekijk details

Van 13:00 tot 16:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Ssst dit stukje mogen moeders niet lezen! Voor iedereen die iets persoonlijks wil maken om moeder in het zonnetje te zetten, heeft de Bibliotheek Hoeksche Waard een leuke tip. In het Hoeksch MaakLokaal wordt op 8 mei met de lasersnijder een persoonlijk plantenbakje gemaakt.

Paginanavigatie