CoderDojo

6 april 2024 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

De CoderDojo in de Hoeksche Waard bestaat nu 5 jaar.Tijdens deze maandelijkse bijeenkomsten leert de jeugd spelenderwijs programmeren, hoe een Microbit werk, leren printen met de 3D printer en lasersnijder of maken een ontwerp voor een eigen shirt of tas. Goed nieuws, sinds dit jaar is de CoderDojo twee keer per maand te bezoeken. De komende edities vinden plaats op 6 en 20 april.

Een CoderDojo is een internationale club waarbij kinderen (Ninja’s!) van 8 t/m 17 jaar zelfstandig aan de slag gaan met programmeren en het bouwen aan websites, games of robotjes. Bij CoderDojo ligt de focus op het (leren) programmeren en het ontmoeten van like-minded leeftijdsgenoten.

In het Hoeksch MaakLokaal gonst het van bedrijvigheid waarbij tieners elkaar enthousiast maken en stimuleren om iets nieuws uit te proberen. MaakLokaal instructeur Jurgen van den Berg staat er lachend bij te kijken: “Kinderen met interesse in programmeren komen graag in het MaakLokaal waar ze aan de slag kunnen gaan met onze leskaarten. Maar ook het uitproberen van robotjes, de 3D-printer, lasersnijder en vinylplotter spreken tot de verbeelding. Samen problemen oplossen is leerzaam voor jong en oud”. Leren door te doen, van elkaar en met hulp van betrokken vrijwilligers levert een gezellige club op van gelijkgestemden die graag hun handen laten wapperen, willen experimenteren met nieuwe technieken of juist hun programmeer skills willen verbeteren.

De laptops, robotjes, 3D-printer, lasersnijder en andere apparaten voor de CoderDojo zijn gesponsord door het Oranje Fonds, Cultuurfonds, VSB fonds en stichting Pica. De ochtend is leuk voor zowel jongens als meisjes van 8 t/m 17 jaar. Deelname is gratis, maar aanmelden is verplicht! Aanmelden gaat via de officiële website van CoderDojo: https://zen.coderdojo.com/dojos/nl/hoeksche-waard/hoeksche-waard.

De CoderDojo vindt plaats op de eerste en derde zaterdag van de maand. In april vindt de CoderDojo plaats op 6 en 20 april van 11:00 – 13:00 uur in de Bibliotheek het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland, Waterstal 1.