Infoavond: omgaan met oorsuizen (AFGELAST)

26 maart 2020, van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: € 6,00 of € 3,00 met je biebpas

Alleen al in de Hoeksche Waard hebben duizenden mensen in zekere mate last van tinnitus, ook wel oorsuizen genoemd. Wat kan je er aan doen? Hoe leer je hiermee omgaan? In samenwerking met stichting Hoormij verzorgt de Bibliotheek Hoeksche Waard een informatieavond over deze aandoening op donderdagavond 26 maart in de Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (in de Lindenhoeve).

Mensen met tinnitus horen geluiden zoals ruisen, piepen of fluiten, hoog of laag, hard of zacht, combinaties van geluiden, vaak onafgebroken zonder dat er een geluidsbron aanwezig is. Behalve zijzelf kan niemand deze geluiden waarnemen. De impact kan zo groot zijn dat dit ernstige psychosociale problemen veroorzaakt. Gelukkig krijgt het overgrote deel van de mensen tinnitus onder controle en zij functioneren verder in het maatschappelijk en sociaal leven.

Tijdens het programma vertelt Peter Krauweel, ervaringsdeskundige stichting Hoormij, over hoe hij tinnitus ervaart en welke wegen er zijn om met die “herrie” om te gaan. Ook wordt ingegaan op nieuwe ontwikkelingen, inzichten en de samenhang van tinnitus met andere gehooraandoeningen zoals slechthorendheid en overgevoeligheid voor geluid.

Tijdens de bijeenkomst is er ruimschoots gelegenheid voor vragen. Indien je deze vooraf naar tinnitus.voorlichter@stichtinghoormij.nl mailt kunnen wij deze vooraf in het programma integreren.

Deze avond is bedoeld voor mensen met oorsuizen, voor partners en andere geïnteresseerden.