BoekStart: Peuterparade in Oud-Beijerland

24 juni 2022, van 10:30 tot 11:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: Gratis

Kom mee doen met de Peuterparade, super leuk voor de allerkleinste. Het thema is 'kamperen', we lezen voor uit boekjes over kamperen, natuurlijk zingen we leuke liedjes en maken daarbij muziek. Als afsluiting gaan we met de kinderen nog knutselen. Kom jij ook mee doen?

Wat, waar en wanneer?

Er wordt voorgelezen uit verschillende prentenboeken. Na het voorlezen gaan we samen knutselen. Het is op vrijdagochtend 24 juni in de Bibliotheek Oud-Beijerland Oude Raadhuis en het begint om 10.30 uur.

Voordelen van voorlezen

Voorlezen is voor een kind heel belangrijk. Het is gezellig, maar ook van groot belang voor de ontwikkeling van het kind. Dat geldt zeker voor jonge kinderen. Voorlezen is goed voor de taal- en spraakontwikkeling van kinderen, het prikkelt de fantasie en stimuleert de sociaal-emotionele vaardigheden, voorlezen heeft een gunstig effect op het zelf leren lezen en bovendien is voorlezen leuk om (samen) te doen!

De activiteit is gratis, maar er moet wel een kaartje gereserveerd worden. In totaal zijn 15 kindjes welkom. Per kindje mag 1 ouder mee komen.