Afscheid en Welkom Dichter van de Hoeksche Waard

15 december 2022, van 19:30 tot 21:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: gratis

Elke maand een mooi gedicht over de Hoeksche Waard. Twee jaar lang maakte de Dichter van de Hoeksche Waard, Rick Jan Hitzerd, elke maand een mooi gedicht. Daarmee wist hij keer op keer de Hoeksche Waarders in hun hart te raken. Binnenkort treedt hij af en geeft hij het stokje door aan zijn opvolger. Kom op 15 december van 19.30 tot 21.00 uur in het Oude Raadhuis naar zijn finale als dichter van de Hoeksche Waard en maak meteen kennis met de nieuwe Dichter van de Hoeksche Waard.

Eind december van dit jaar zal de huidige Dichter van de Hoeksche Waard, Rick Jan Hitzerd, na een periode van twee jaar zijn activiteiten beëindigen. De oorspronkelijke initiatiefnemer, Eelse Bies, heeft samen met het Bram Roza Festival en met de bibliotheek Hoeksche Waard een goede opvolger gevonden.

De Dichter van de Hoeksche Waard besteedt op een poëtische wijze maandelijks aandacht aan bijzondere en actuele gebeurtenissen in de Hoeksche Waard. De benoeming is voor 1 jaar met een optie voor een tweede jaar. De gedichten worden maandelijks geplaatst op diverse websites, in het Kompas en worden voorgedragen op radio Hoeksche Waard. Ook behoren podiumoptredens bij verschillende organisaties tot het werkveld.

Op 15 december van 19.30 tot 21.00 uur neemt Rick Jan Hitzerd afscheid als Dichter van de Hoeksche Waard. Bij deze gelegenheid in het Oude Raadhuis te Oud-Beijerland is er ook gelegenheid om de dichtbundel Vijf dichters van de Hoeksche Waard te kopen en te laten signeren. Wethouder Harry van Waveren zal namens de Hoeksche Waarders de gaande dichter uitluiden en de nieuwe dichter bekend maken.

Iedereen is welkom, toegang is gratis, vooraf aanmelden noodzakelijk via onderstaande button.