Opening Kinderboekenweek: bij mij thuis … wonen kabouters

Woensdag 4 oktober 2023, van 14:00 tot 16:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: Gratis

Woensdagmiddag 4 oktober is een middag om niet te missen in de Bibliotheek het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland. Wethouder Harry van Waveren en kinderburgemeester Elin Quaak openen om 14.00 samen de Kinderboekenweek 2023. Voor alle kinderen valt er iets te beleven of dat nu een tekenworkshop is, knutselen, schminken of poppentheater. Alles is gratis toegankelijk.

Op woensdagmiddag 4 oktober is het feest in de knusse Bibliotheek het Oude Raadhuis met de kabouters die zich wel thuisvoelen bij het thema  “Bij mij thuis”. Doe mee aan allerlei leuke activiteiten zoals een tekenworkshop van Pinkeltje illustrator Arne van der Ree, koop meteen de nieuwste kinderboeken Bij Arie (Arne van der Ree zal ook signeren). Meld je aan voor het poppentheater van Koos Wiemans die de voorstelling “ Kistje, Kistje, Kistje: op avontuur met Kabouter Spillebeen” speelt. Knutsel een vrolijk kabouterhuisje in het MaakLokaal, wordt geschminkt en luister meteen naar de mooiste verhaaltjes. Er is een leuke kabouter speurtocht uitgezet en in de Waterstal kunnen alle deelnemers iets lekkers knutselen en meteen lekker oppeuzelen. De vlijtige kaboutertjes hebben voor de eerste 100 deelnemers nog een leuke verrassing in petto.

Let op! Enkel voor de tekenworkshop en poppentheather vooraf aanmelden. Verder gratis inloop.

Aanmelden tekenworkshop

Aanmelden poppentheater

Kinderboekenweekgeschenk

Het kinderboekenweekgeschenk van 2023 is “Ravi en de laatste magie” van Sanne Rooseboom. Rooseboom is bekend van de populaire serie Het Ministerie van Oplossingen en het betoverende jeugdboek Mot en de metaalvissers. Het Kinderboekenweekgeschenk krijgt men bij besteding van €13,50 of meer aan kinderboeken. “Mijn huis is jouw huis” van Yvonne Jagtenberg is dit jaar het Prentenboek bij de Kinderboekenweek. Het prentenboek is op 4 oktober bij de opening ook verkrijgbaar in de Bibliotheek Oud-Beijerland waar boekhandel Bij Arie die middag een stalletje heeft.