Overzicht

Resultaat 1 - 10 (van 79)

• Bibliotheek Hoeksche Waard in Een Vandaag Bekijk details

18 maart 2024

Afgelopen zaterdag (16 maart) was leesconsulent Felicia te gast in het tv-programma EenVandaag. Het programma ging over verbeteren van het leesniveau van Nederlandse kinderen. Felicia legde uit hoe de Bibliotheek hieraan bijdraagt door 'Bibliotheek op School' in de schijnwerpers te zetten.

• Yara wint voorleeswedstrijd Read2Me! Bekijk details

11 maart 2024

Vier kandidaten streden op 29 februari 2024 om de titel ‘Voorleeskampioen van de Hoeksche Waard’. De voorleeswedstrijd voor brugklassers werd gehouden in de salon van het Oude Raadhuis van de Bibliotheek Hoeksche Waard. Klasgenoten, docenten, opa & oma’s en ouders waren er om de voorlezers aan te moedigen.

• Inloggen Bibliotheek Wise app weer mogelijk op iOS Bekijk details

1 maart 2024

De Bibliotheek Wise app werkt weer voor gebruikers met Apple apparatuur (iOS). Er is hard gewerkt om de app weer werkend te krijgen en dat is gelukt.

• Doe mee met de Hoeksche Verhalenwedstrijd! Bekijk details

28 februari 2024

Ben jij gek op verhalen? Zit er vaak een verhaal in je hoofd? En zit je in groep 6, 7 of 8 van de basisschool? Dan is deze wedstrijd iets voor jou! Alle leerlingen van de scholen in De Hoeksche Waard worden uitgenodigd om een spannend, ontroerend of meeslepend verhaal te schrijven en mee te doen met de Hoeksche Verhalenwedstrijd.

• Boekenweek 2024 Bekijk details

26 februari 2024

De Boekenweek is hét leesfeest van ons allemaal. Ook de Bibliotheek Hoeksche Waard viert de wereld van lezen, lachende letters, betoverende taal en blije boeken. Er is van alles te doen rond het boekenweekthema ‘Bij ons in de familie’. Kom naar de bibliotheek, zoek een boek, lees en doe mee.

• Sarah en Joris winnen Hoeksche Voorleeswedstrijd Bekijk details

22 februari 2024

Sarah Donkersloot van CBS de Vliet en Joris van Putten van de Leeuwenhartschool zijn de winnaars van de Hoeksche Voorleeswedstrijd. Deze wedstrijd werd op 31 januari en 6 februari georganiseerd door de Bibliotheek Hoeksche Waard en vond plaats in de Burgerzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland. De wedstrijd was een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. De winnaars zullen binnenkort de Hoeksche Waard vertegenwoordigen in de regionale finale. En wellicht wordt één van hen wel De Nationale...

• Activiteiten tijdens Week van de Poëzie Bekijk details

20 december 2023

Het thema van de Poëzieweek is ‘thuis’. Bibliotheek Hoeksche Waard biedt de Weesgedichten letterlijk een nieuw thuis! Hoe? Door ramen in het centrum van Oud-Beijerland en Strijen te beschrijven met gedichten. Vrijwillige handletteraars schrijven de gedichten met afwasbare stift op de ramen van de adoptieouders. Een cadeau aan de straat en aan de voorbijgangers!

• Weesgedichten op adoptieramen Bekijk details

14 december 2023

In het kader van de Poëzieweek 2024, die loopt van 25 januari tot en met 31 januari, staan er prachtige Weesgedichten op adoptieramen in het centrum van Oud-Beijerland en Strijen. Speciaal voor deze actie werden gedichten geselecteerd van bekende en nog te ontdekken dichters, van (inter)nationale en lokale dichters. Tientallen bewoners en ondernemers in Oud-Beijerand en Strijen hebben enthousiast een gedicht geadopteerd. Hierdoor hebben de gemeentekernen gedurende deze week een poëtische uitstraling.

• Gezocht: vrijwilligers voor het MaakLokaal Bekijk details

8 november 2023

Gezellige creabea’s en handige hobbyisten opgelet! In het MaakLokaal in het Oude Raadhuis zoeken wij vrijwilligers die leuke activiteiten voor jong en oud willen organiseren. Van kaarten maken tot naaiwerkjes en van schilderen tot sieraden maken, in het MaakLokaal is van alles mogelijk!

• Bibliotheek Hoeksche Waard wint prachtig geldbedrag via Rabo ClubSupport Bekijk details

11 oktober 2023

De Bibliotheek Hoeksche Waard nam in De Buitensluis in Numansdorp een cheque met geldwaarde van €1371,01 in ontvangst. Leden van de Rabobank konden stemmen op hun favoriete club, vereniging of stichting uit hun eigen woonomgeving.

Paginanavigatie