Overzicht

Resultaat 1 - 10 (van 87)

• Wij zijn genomineerd voor de verkiezing Beste Bibliotheek 2024! Bekijk details

13 juni 2024

Met trots kunnen we mededelen dat onze bibliotheek, gevestigd in het prachtige Oude Raadhuis, is genomineerd voor de verkiezing van Beste Bibliotheek 2024! Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks uitgereikt en wij zijn vereerd om een kanshebber te zijn tussen vele andere geweldige bibliotheken in heel het land. In totaal zijn vijf bibliotheken genomineerd.

• 21% btw, een waardeloos idee! Bekijk details

10 juni 2024

Stichting CPNB is namens het boekenvak, schrijvers, vertalers en vooral iedereen die van lezen houdt een petitie gestart tegen de voorgenomen verhoging van de btw op (kinder)boeken. Ook bibliotheekabonnementen en culturele activiteiten worden geraakt door deze maatregel. Dat deze voorgenomen verhoging een slecht idee is, juist omdat in het hoofdlijnenakkoord staat dat leesvaardigheid absolute prioriteit krijgt, hoeven we jullie niet uit te leggen.

• Opening Hoeksche Boekenhoek Bekijk details

22 mei 2024

Boeken over en uit de Hoeksche Waard. Dat is de inhoud van de Hoeksche Boekenhoek. Op dinsdag 21 mei is deze feestelijk geopend door de dichter van de Hoeksche Waard Sabine Alders – du Bosc. Ter ere van de Hoeksche Boekenhoek droeg zij een prachtig gedicht voor over de couleur locale in de Hoeksche Waard. Het meubel is in 2013 al gecreëerd door de Maasdamse kunstenaar Jos van de Made.

• 8 scholen doen mee met Hoeksche Verhalenwedstrijd Bekijk details

22 mei 2024

In februari van dit jaar werden alle leerlingen van de scholen in De Hoeksche Waard uitgenodigd om een spannend, ontroerend of meeslepend verhaal te schrijven en mee te doen met de Hoeksche Verhalenwedstrijd. De inzendingen voor de verhalenwedstrijd zijn inmiddels binnen. Er hebben zich maar liefst 8 scholen binnen de Hoeksche Waard aangemeld om mee te doen.

• Schrijfwedstrijd - Een zinderende zomer Bekijk details

16 mei 2024

De zon heeft zich alweer laten zien en de vakanties komen eraan. Een zachte zomerbries, zon, zee, terrasjes, vakantieliefdes en zwoele zomeravonden, genoeg ingrediënten voor een heerlijk zomers verhaal. Iedereen die van schrijven houdt wordt uitgedaagd om mee te doen aan de schrijfwedstrijd van de Bibliotheek Hoeksche Waard met het thema ‘Een zinderende zomer’.

• Wij doen mee met Veerkrachtfestival! Bekijk details

29 april 2024

In de Week van de Mentale Gezondheid (20 t/m 26 mei 2024) gaat er een positieve flow door de Hoeksche Waard met het Veerkrachtfestival! Lokale partners organiseren in die week (samen) activiteiten in heel de Hoeksche Waard. Activiteiten voor kinderen, en/of ouders/opvoeders. En natuurlijk voor iedereen daar omheen; opa’s, oma’s, buren, vrijwilligers en professionals. De Bibliotheek Hoeksche Waard doet ook mee en organiseert op woensdag 22 mei de interactieve en muzikale voorstelling 'Samen Schitteren'....

• Symposium ‘Samen tegen laaggeletterdheid’ Bekijk details

10 april 2024

Op 18 maart organiseerde het DigiTaalhuis Hoeksche Waard het Symposium ‘Samen tegen laaggeletterdheid’ in het Oude Raadhuis. Er waren allerlei organisaties en bedrijven aanwezig die bij hun werkzaamheden te maken kunnen krijgen met mensen die laaggeletterd zijn.

• SlimoTheek feestelijk geopend Bekijk details

25 maart 2024

Een feestje voor een mooi initiatief: uitlenen van slimme technologie om langer zelfstandig te blijven. Wethouder Robin Heij opende op 19 maart de SlimoTheek, waar alle Hoeksche Waarders digitale hulpmiddelen mogen lenen om thuis te bekijken, te proberen en mee te experimenteren. Dit is een gezamenlijk initiatief van Gemeente Hoeksche Waard en de Bibliotheek Hoeksche Waard.

• Bibliotheek Hoeksche Waard in Een Vandaag Bekijk details

18 maart 2024

Afgelopen zaterdag (16 maart) was leesconsulent Felicia te gast in het tv-programma EenVandaag. Het programma ging over verbeteren van het leesniveau van Nederlandse kinderen. Felicia legde uit hoe de Bibliotheek hieraan bijdraagt door 'Bibliotheek op School' in de schijnwerpers te zetten.

• Yara wint voorleeswedstrijd Read2Me! Bekijk details

11 maart 2024

Vier kandidaten streden op 29 februari 2024 om de titel ‘Voorleeskampioen van de Hoeksche Waard’. De voorleeswedstrijd voor brugklassers werd gehouden in de salon van het Oude Raadhuis van de Bibliotheek Hoeksche Waard. Klasgenoten, docenten, opa & oma’s en ouders waren er om de voorlezers aan te moedigen.

Paginanavigatie