Overzicht

Resultaat 41 - 50 (van 87)

• Oproep dichter van de Hoeksche Waard Bekijk details

6 oktober 2022

Einde van dit jaar zit voor dichter van de Hoeksche Waard Rick-Jan Hitzerd de periode van twee jaar er op. Galerie De Opkamer, Bram Rozafestival en Bibliotheek Hoeksche waard zijn op zoek naar een nieuwe dichter van de Hoeksche Waard.

• Meer weten over veilig internetten? Bekijk details

21 september 2022

Het internet is een geweldige bron van informatie, maar het gebruik ervan is niet zonder risico. Malafide sites kunnen je computer hacken als je simpele wachtwoorden gebruikt zoals je naam of abcdef. In oktober vertellen de digivrijwilligers van het DigiTaalhuis Hoeksche Waard in samenwerking met SeniorWeb in de bibliotheek graag over hoe je kunt zorgen dat je wel veilig internet.

• Stem op de bibliotheek met Rabo ClubSupport! Bekijk details

21 september 2022

Vind jij het werk van de bibliotheek ook zo belangrijk? En wil je ons graag een warm hart toedragen? Stem dan op de Bibliotheek Hoeksche Waard via de Rabo ClubSupport!

• Welke activiteiten zie jij graag terug in onze agenda? Vul de enquête in! Bekijk details

12 september 2022

Naast het lenen van boeken kun je bij de Bibliotheek Hoeksche Waard ook terecht voor tal van leuke activiteiten. We organiseren activiteiten voor jong en oud, denk aan BoekStart voor de allerkleinsten, leren programmeren in het Hoeksch MaakLokaal voor de jeugd, maar ook hulp bij het regelen van je geldzaken voor volwassenen.

• Bibliotheek en Rabobank starten DigiMaatje: samen digitaal op weg Bekijk details

5 september 2022

Je bent slecht ter been en wil graag via de computer boodschappen bestellen. Of je wil nu zelf met de computer rekeningen gaan betalen of die leuke foto’s van je kleinkind af laten drukken. Het is niet fijn als je bij dit soort zaken altijd de hulp van iemand anders nodig hebt. Op 1 september is DigiMaatjes gestart: een samenwerking tussen Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden en de Bibliotheek Hoeksche Waard om mensen uit onze gemeente digitaal vaardig(er) te maken.

• Cursus Heldin: meer zelfvertrouwen voor vrouwen Bekijk details

24 augustus 2022

Je kind brandt zich aan hete thee, wat doe je? Je dokter neemt je niet serieus terwijl je kind écht ziek is, wat zeg je? Iemand raakt in paniek of wordt agressief, hoe reageer je? Samen met Rode Kruis Zuid-Holland Zuid organiseert de Bibliotheek Hoeksche Waard in oktober speciaal voor vrouwen de cursus Heldin.

• Week van lezen en schrijven Bekijk details

15 augustus 2022

Taalvraagdagen, thematafels en een workshop, ook in de Bibliotheek Hoeksche Waard zijn er van 8 tot en met 14 september speciale activiteiten voor de Week van lezen en schrijven. Tijdens deze week wordt aandacht gevraagd voor laaggeletterdheid in Nederland.

• Ruime belangstelling voor Trouwbeurs in Oude Raadhuis Bekijk details

25 juli 2022

De Trouwbeurs die afgelopen zaterdag plaatsvond in het Oude Raadhuis is positief ontvangen door de bezoekers. Tientallen bruidsparen en andere geïnteresseerden togen naar het centrum van Oud-Beijerland om de sfeervolle locatie aan de Waterstal te bezichtigen en kennis te maken met lokale trouwleveranciers.

• Zomeropeningstijden Bibliotheek Strijen Bekijk details

7 juli 2022

De zomer is begonnen! In deze periode heeft de bibliotheek in Strijen gewijzigde openingstijden.

• Trouwbeurs Oude Raadhuis Bekijk details

6 juli 2022

Stellen met trouwplannen kunnen vanaf augustus weer terecht in het gerenoveerde Oude Raadhuis. Het monument aan de Waterstal in Oud-Beijerland deed in het verleden ook al dienst als populaire trouwlocatie, maar door de verbouwing was trouwen het afgelopen jaar niet mogelijk. Tot nu toe dus, want het jawoord zal binnenkort weer regelmatig klinken. Om het trouwen nieuw leven in te blazen wordt op zaterdag 23 juli een heuse trouwbeurs georganiseerd.

Paginanavigatie