Bibliotheek schenkt twee sierfruitbomen

Gepubliceerd op: 22 februari 2023 16:43

Niet alleen in de maatschappij krijgt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol, ook bij de Bibliotheek is het een belangrijke pijler. Het uitlenen van boeken levert natuurlijk al een bijdrage aan een lagere footprint, maar daarnaast wil de Bibliotheek graag nog iets extra’s doen om de verduurzaming van de Hoeksche Waard te bevorderen. Zo ontstond het idee voor een alternatieve nieuwjaarswens: twee sierfruitbomen door de bibliotheek geschonken aan een school naar keuze in de Hoeksche Waard.

Afgelopen dinsdag was het zo ver en plantten directeur-bestuurders van de Bibliotheek Hoeksche Waard Nell Schuijff en Marieke Montenarie de bomen bij basisschool Keuchenius in Oud-Beijerland. Natuurlijk hielpen de kinderen van de school een handje mee.

Op de school is ook een zogenaamde Bibliotheek op School gevestigd, een initiatief om kinderen en jongeren te stimuleren om meer te lezen en te leren om beter en verstandiger om te gaan met internet, sociale media en games. Nell en Marieke: “Met deze vergroening op het schoolplein willen we een bijdrage leveren aan de verduurzaming op het eiland. Bomen zijn belangrijk. Dat willen we graag uitdragen en we hopen dat dit het startpunt is voor meer groene initiatieven in de toekomst.”