Overzicht

Resultaat 1 - 10 (van 21)

• wo 20 mrt Fraude en veiligheid op internet Bekijk details

20 maart 2024 | Bibliotheek Klaaswaal en Buurthuis Strijen

Identiteitsfraude, phishing, oplichters op social media. Hoe herken je het en wat kan je er tegen doen? Daarover gaat de lezing die in Klaaswaal en in Strijen plaatsvindt op 20 maart. Dit is een samenwerking met de Rabobank en Seniorweb met de Bibliotheek Hoeksche Waard.

• wo 20 mrt Workshop bedruk je eigen mok Bekijk details

Van 14:15 tot 15:45 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Wegwerpbekers zijn niet meer van deze tijd, dus iedereen neemt zijn eigen mok mee. Maar hoe weet je nu welke mok van jou is? Voor iedereen die snakt naar een unieke herkenbare originele mok biedt het Hoeksch MaakLokaal van de Bibliotheek Hoeksche Waard uitkomst.

• wo 20 mrt Workshop: Stamboomonderzoek Bekijk details

Van 19:30 tot 22:30 | Bibliotheek 's-Gravendeel

De historische verenigingen en de Bibliotheek vragen deze maand aandacht voor ‘onze voorouders’. In de Bibliotheek in ’s-Gravendeel is op woensdag 20 maart 19.30 tot 21.30 uur een workshop over stamboomonderzoek voor beginners. In het kader van de Boekenweek van 16 t/m 24 maart 2024.

• vr 22 mrt Lezing Sevilla: stad van schone kunsten Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Sevilla is een stad van Feniciërs, Romeinen, Moren en Christenen. Grote schilders als Velázquez en Murillo zijn geboren in Sevilla en hun werk domineert de stad. Sevilla is ook de stad van de heerlijke opera Carmen van Bizet. Een heerlijkheid voor iedereen die droomt van architectuur, erfgoed, kunst en cultuur. Deze schitterende presentatie op vrijdag 22 maart door Esther Kranendonk is voor iedereen die meer wil weten over deze prachtstad.

• vr 22 mrt BoekStart: Peuteryoga Bekijk details

Van 10:30 tot 11:15 | Bibliotheek Numansdorp

Een prentenboek komt tot leven door heerlijk mee te bewegen, naar verhalen te luisteren, zintuigen te stimuleren en te ontspannen. Op 22 maart geeft Janine Karlas van Yoga Walhalla een yogales voor kinderen in Bibliotheek Numansdorp. Peuteryoga is een speelse vorm van yoga, geschikt voor kinderen tussen de 1,5 en 4 jaar.

• 16 mrt t/m 24 mrt Boekenweek 2024 Bekijk details

16 maart 2024 t/m 24 maart 2024 | diverse locaties

De Boekenweek is hét leesfeest van ons allemaal. Ook de Bibliotheek Hoeksche Waard viert de wereld van lezen, lachende letters, betoverende taal en blije boeken. Er is van alles te doen rond het boekenweekthema ‘Bij ons in de familie’. Kom naar de bibliotheek, zoek een boek, lees en doe mee.

• 15 mrt t/m 30 apr Belastingspreekuur in de Bibliotheek Bekijk details

15 maart 2024 t/m 30 april 2024 | Bibliotheek Numansdorp, Oud-Beijerland en Strijen

Veel mensen hikken er ieder jaar weer tegenaan: de belastingaangifte. Inkomstenbelasting, huurtoeslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek en andere bijzondere aftrekposten. Wie de aanslag met zorg en precisie invult kan misschien aanspraak maken op tal van financiële regelingen. Niet altijd leuk en ook niet altijd gemakkelijk.

• za 23 mrt Shogi clubbijeenkomst Bekijk details

Van 13:30 tot 16:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Welkom bij de Shogi club Zanshin, een club voor snelle denkers en iedereen die graag uitgedaagd wordt. Deze club is de tweede Shogi club in Nederland en maakt deel uit van de Nederlandse Shogi bond. Tijdens de clubdagen is er ruimte om onderling partijtjes te spelen, of je te verdiepen in de theorie en strategie van Shogi. Er is een officiële vertegenwoordiger van de Nederlandse club aanwezig. Misschien doe jij binnenkort wel mee aan de Nederlandse kampioenschappen! De clubbijeenkomsten wordt iedere twee weken gehouden.

• 26 mrt t/m 16 apr Digisterker: een gratis cursus omgaan met de digitale overheid Bekijk details

Group Of Mature Adult Students In Class Working At Computers In College Library 26 maart 2024 t/m 16 april 2024 | Bibliotheek Klaaswaal

Vanuit huis een verklaring voor een nieuw rijbewijs aanvragen? Of de huurtoeslag regelen? Het kan allemaal met internet. De overheid wil dat we onze zaken via internet regelen. Het heeft natuurlijk voordelen om er de deur niet voor uit te hoeven. Maar misschien ben je er niet zo handig in of zie je er tegenop. Als dat zo is, geef je dan op voor de gratis cursus DigiSterker in de bibliotheek in Klaaswaal.

• do 28 mrt Begin een moestuin! Bekijk details

Van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Numansdorp

Zelfgeteelde eigenheimers, sla van de koude grond, rijpe bessen van de boom, courgettes uit eigen tuin. Heerlijk! Wie eigen groenten wil verbouwen, de portemonnee wil sparen en gezonde onbespoten groenten wil eten heeft belang bij een eigen moestuin. Op 28 maart geeft Harry Wildenberg een presentatie in de Bibliotheek Hoeksche Waard in Numansdorp Buitensluis over moestuinieren. Een mooi startpunt voor beginners en gevorderden.

Paginanavigatie