Resultaat 11 - 20 (van 61)

• ma 28 oktober 2024 t/m vr 1 november 2024 Hulp bij digitaal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• ma 28 oktober 2024 t/m vr 1 november 2024 Hulp bij taal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Heb je moeite met lezen of werken met de computer? Geen zorgen, bij ons ben je niet de enige. We bieden taalbegeleiding, oefenmogelijkheden en de hulp van vrijwilligers. Leren bij ons is leuk, gezellig en nuttig. Kom naar de Bibliotheek Hoeksche Waard en ontdek een wereld vol mogelijkheden die voor je opengaat!

• di 29 oktober 2024 Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Elke week Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• wo 30 oktober 2024 BoekStart: Peuterparade Bekijk details

Van 09:00 tot 10:00 Bibliotheek 's-Gravendeel

Beren opgepast! Op 30 oktober gaan de kinderen op berenjacht tijdens de BoekStart Peuterparade in ’s-Gravendeel. De activiteit staat geheel in het teken van het geweldige boek "Wij gaan op berenjacht" van de bekende auteur Michael Rosen.

• wo 30 oktober 2024 Modelauto bouwen met alternatieve brandstoffen Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Op 30 oktober is er een autorace in het Hoeksch MaakLokaal. Eerst wordt een auto gebouwd met een aandrijving waterstof, zonne-energie of zout water. Na het bouwen en experimenteren gaan de deelnemers de strijd aan met elkaar. Welke auto komt het verst?

• do 31 oktober 2024 Piratenfeest met Mus en Kapitein Kwaadbaard Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Ahoy, jonge avonturiers! Kom tijdens de herfstvakantie naar Bibliotheek Oud-Beijerland en beleef een onvergetelijk feestje in de wereld van Mus en Kapitein Kwaadbaard. Beleef als een echte piraat een middag vol spannende verhalen, piratenavonturen en leuke activiteiten. We vieren dit spetterende feest op 31 oktober.

• vr 1 november 2024 t/m za 30 november 2024 Heel Nederland Leest 2024 Bekijk details

Alle vestigingen

Van 1 tot en met 30 november verandert Nederland in één grote leesclub en lezen we samen Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Samen een goed boek lezen – dat brengt gesprekken op gang en verbindt mensen met elkaar. En als iederéén hetzelfde boek leest, wil je dat niet missen! Je kan het boek Joe Speedboot bij ons gratis ophalen in de bibliotheek. Ook als je geen lid bent.

• vr 1 november 2024 BoekStart: Peuterparade in Puttershoek Bekijk details

Van 10:30 tot 11:30 Bibliotheek Puttershoek

Op vrijdag 1 november in de bibliotheek van Puttershoek organiseert de bibliotheek een speciale ochtend voor kinderen, vol met leuke activiteiten. Dit keer lezen we niet voor, maar brengen we het verhaal tot leven met een poppenkastvoorstelling!

• za 2 november 2024 CoderDojo Bekijk details

Van 11:00 tot 13:00 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

De CoderDojo is na 5 jaar inmiddels een bekend begrip geworden in de Hoeksche Waard. Tijdens deze tweewekelijkse bijeenkomsten kunnen kinderen van 8 t/m 17 spelenderwijs leren programmeren, ontdekken hoe een Microbit werkt of een auto op zonne-energie, een robot programmeren of een 3D-model maken voor de 3D-printer of juist een 2D-ontwerp voor de laser- en vinylsnijder of mokkenpers. Het is deze maand op 2 en 16 november.

• ma 4 november 2024 t/m vr 8 november 2024 Hulp bij digitaal Bekijk details

Paginanavigatie