Overzicht

Resultaat 11 - 20 (van 86)

• wo 07 aug Op trainingskamp met LEGO robotjes Bekijk details

Van 13:45 tot 15:30 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Welkom in de wereld van robotwedstrijden! Dit trainingskamp wordt georganiseerd om kinderen te laten oefenen met robots. Met leskisten van LEGO® Education SPIKE™ worden kinderen begeleid bij het bouwen en programmeren van een autonome robot. Nieuwsgierig geworden? Boek dan gauw deze leuke en uitdagende middag in het Hoeksch MaakLokaal van de Bibliotheek Hoeksche Waard op 7 augustus.

• wo 07 aug Workshop handletteren Bekijk details

Van 14:30 tot 16:00 | Bibliotheek Strijen

Houd jij van tekenen en mooie letters maken? Kom dan op woensdag 7 augustus handletteren in de bibliotheek van Strijen! Samen leren we de mooiste letters schrijven! Handletteren is het tekenen van mooie en bijzondere letters en woorden. Het is een creatieve manier om met taal en letters te spelen.

• do 08 aug Voorleesfeestje bij Fort Buitensluis Bekijk details

Van 10:30 tot 11:30 | Fort Buitensluis, Fortlaan 10, Numansdorp

Deze zomervakantie organiseert de Bibliotheek een reeks gezellige evenementen speciaal voor kinderen en hun familie: de Voorleesfeesten! Deze vrolijke bijeenkomsten vinden plaats op verschillende locaties in de Hoeksche Waard en beloven een feestje vol plezier en avontuur te worden. Tijdens de Voorleesfeesten kunnen kinderen van 0 tot 10 jaar genieten van spannende en grappige verhalen. De setting van de kinderboerderij en Fort Buitensluis maakt het voorlezen nog specialer.

• za 10 aug Open dag Shogi Club Bekijk details

Van 13:30 tot 15:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

SHOGI, is een strategisch spel van de Samoerais uit Japan. Deze uitstekend getrainde vechtersbazen moesten het niet alleen hebben van hun spierkracht, maar ook van hun denkkracht. SHOGI betekent letterlijk het spel van de generaals en wordt al eeuwenlang gespeeld. Iedereen is welkom om het dit oeroude spel te spelen in de bibliotheek van Oud-Beijerland. Na een korte uitleg van SHOGI club Zanshin kan men meteen aan de slag gaan met dit uitdagende bordspel tijdens de open clubmiddagen!

• 13 jul t/m 31 aug Vakantielezen Bekijk details

13 juli 2024 t/m 31 augustus 2024

Wat leuk dat je in de vakantie veel kilometers gaat lezen! Je kunt je gelezen kilometers bijhouden in een speciaal kilometerboekje. Elke bladzijde is een kilometer. Je mag dan ook vijf kleine streepjes op je meetlint kleuren (per bladzijde). Kun je zelf nog niet (goed) lezen? Dan telt het voorlezen of samenlezen van een boek ook mee.

• 12 aug t/m 16 aug Hulp bij digitaal Bekijk details

cheerful young woman helping an elderly senior person using laptop  computer for internet search and email 12 augustus 2024 t/m 16 augustus 2024 | Elke week | Diverse vestigingen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• 12 aug t/m 16 aug Hulp bij taal Bekijk details

12 augustus 2024 t/m 16 augustus 2024 | Diverse vestigingen

Heb je moeite met lezen of werken met de computer? Geen zorgen, bij ons ben je niet de enige. We bieden taalbegeleiding, oefenmogelijkheden en de hulp van vrijwilligers. Leren bij ons is leuk, gezellig en nuttig. Kom naar de Bibliotheek Hoeksche Waard en ontdek een wereld vol mogelijkheden die voor je opengaat!

• di 13 aug Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | Elke week | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• wo 14 aug Voorleesfeestje op de kinderboerderij Bekijk details

14 augustus 2024 | Kinderboerderij Piershil en Oud-Beijerland

• wo 14 aug Maak een stopmotion film met LEGO! Bekijk details

Girls, sisters play kids constructor, build house Lego Harry Potter from bricks, blocks by assembly instrustions. Children activity at home in playroom. Intelligent development of fine motor skills. Van 10:30 tot 14:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Wie kent de grappige filmpjes van Pingu of Shaun the sheep niet? Deze filmpjes worden beeld voor beeld gefotografeerd om daarna als film te worden afgespeeld. Iedereen kan thuis een eigen studio beginnen met alle technieken die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben. Kinderen worden ermee op weg geholpen tijdens de workshop stopmotion op 14 augustus in het Hoeksch MaakLokaal van de Bibliotheek Hoeksche Waard.

Paginanavigatie