Resultaat 31 - 40 (van 61)

• wo 13 november 2024 Bedruk je eigen shirt Bekijk details

Van 14:15 tot 16:30 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Heb je een leuk feest en wil je een beetje opvallen? Of wil je een mooi logo op je kleding? Boek gauw deze leuke workshop ‘Bedruk je eigen shirt’ in het Hoeksch MaakLokaal op woensdag 13 november!

• do 14 nov do 14 november 2024 Praten over later (GEANNULEERD) Bekijk details

Van 09:00 tot 11:00 Bibliotheek Strijen

GEANNULEERD - NIEUWE DATUM VOLGT - Misschien is het moeilijk om over te praten, maar het moet wel: praten over later is belangrijk. Dan gaat het over de laatste levensfase. In samenwerking met Zorggroep Hoekse Waard en Welzijn Hoeksche Waard stelt de Bibliotheek Hoeksche Waard dit in Strijen aan de orde op donderdagochtend 14 november van 9 tot 11 uur.

• za 16 november 2024 CoderDojo Bekijk details

Van 11:00 tot 13:00 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

De CoderDojo is na 5 jaar inmiddels een bekend begrip geworden in de Hoeksche Waard. Tijdens deze tweewekelijkse bijeenkomsten kunnen kinderen van 8 t/m 17 spelenderwijs leren programmeren, ontdekken hoe een Microbit werkt of een auto op zonne-energie, een robot programmeren of een 3D-model maken voor de 3D-printer of juist een 2D-ontwerp voor de laser- en vinylsnijder of mokkenpers. Het is deze maand op 2 en 16 november.

• ma 18 november 2024 t/m vr 22 november 2024 Hulp bij digitaal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• ma 18 november 2024 t/m vr 22 november 2024 Hulp bij taal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Heb je moeite met lezen of werken met de computer? Geen zorgen, bij ons ben je niet de enige. We bieden taalbegeleiding, oefenmogelijkheden en de hulp van vrijwilligers. Leren bij ons is leuk, gezellig en nuttig. Kom naar de Bibliotheek Hoeksche Waard en ontdek een wereld vol mogelijkheden die voor je opengaat!

• di 19 november 2024 Lezing: Fraude en babbeltrucs Bekijk details

Bibliotheek Puttershoek en 's-Gravendeel

Identiteitsfraude, phishing en babbeltrucs. Hoe zijn ze te herkennen en wat is er tegen te doen? Daarover gaat de presentatie die in de Bibliotheek Puttershoek en de Bibliotheek ‘s-Gravendeel plaatsvindt op dinsdag 19 november 2024. Dit is een samenwerking van de Bibliotheek Hoeksche Waard de Rabobank en de Politie Hoeksche Waard.

• di 19 november 2024 Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Elke week Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• di 19 november 2024 Oude dorpsbeelden Numansdorp Bekijk details

Van 14:00 tot 15:00 Bibliotheek Numansdorp

Hoe zag Numansdorp er uit in de jaren vijftig en zestig? Buitenspelen, de kerk, de eerste auto, portretten van bewoners voor hun huizen, het muziekkorps en het schoolplein. De Bibliotheek Hoeksche Waard verzorgt in samenwerking met het regionaal archief Dordrecht een filmmiddag met vergeten dorpsbeelden.

• wo 20 november 2024 Uitvaart, testament en nalatenschap Bekijk details

Numansdorp, Strijen en 's-Gravendeel

Nee! Dat zijn geen leuke onderwerpen. Toch is het goed om het af en toe aan de orde te stellen en er over te praten. In samenwerking met een lokale uitvaartondernemer en een RegisterExecuteur organiseert De Bibliotheek Hoeksche Waard informatiebijeenkomsten over uitvaart, testament en nalatenschap.

• wo 20 november 2024 BoekStart: Peuterparade in 's-Gravendeel Bekijk details

Van 09:00 tot 10:00 Bibliotheek 's-Gravendeel

Op woensdag 20 november, organiseert de bibliotheek een gezellige Peuterparade voor de allerkleinsten en hun (groot)ouders. Deze keer staat de poppenkast centraal, met het thema "Wie ben ik?", gebaseerd op het geliefde boek ‘Kikker en zijn vriendjes’ van Max Velthuijs.

Paginanavigatie