Resultaat 21 - 30 (van 61)

• ma 4 november 2024 t/m vr 8 november 2024 Hulp bij taal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Heb je moeite met lezen of werken met de computer? Geen zorgen, bij ons ben je niet de enige. We bieden taalbegeleiding, oefenmogelijkheden en de hulp van vrijwilligers. Leren bij ons is leuk, gezellig en nuttig. Kom naar de Bibliotheek Hoeksche Waard en ontdek een wereld vol mogelijkheden die voor je opengaat!

• di 5 november 2024 t/m di 26 november 2024 Cursus DigiVitaler: Online een medisch dossier lezen Bekijk details

De Polderboom, Goudswaard

Online een medisch dossier bekijken is niet voor iedereen gemakkelijk. De huisartsen van de Hoeksche Waard bieden samen met de Bibliotheek vanaf dinsdag 5 november 2024 in gemeenschapshuis De Polderboom in Goudswaard de gratis cursus ‘DigiVitaler’ aan.

• di 5 november 2024 Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Elke week Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• wo 6 november 2024 Programmeren van LEGO robotjes Bekijk details

Van 14:15 tot 15:30 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Wat de toekomst brengt weet niemand, maar dat er robots ingezet zullen worden, dat staat inmiddels wel vast. Om alvast vaardig te worden in de omgang met robots wordt op 6 november een leuke workshop georganiseerd in het Hoeksch MaakLokaal van de Bibliotheek Hoeksche Waard.

• do 7 november 2024 t/m do 28 november 2024 DigiSterker: omgaan met de digitale overheid Bekijk details

Bibliotheek Numansdorp

Vanuit huis een verklaring voor een nieuw rijbewijs aanvragen? Of de huurtoeslag regelen? Het kan allemaal met internet. De overheid wil dat we onze zaken via internet regelen. Het heeft natuurlijk voordelen om er de deur niet voor uit te hoeven. Maar misschien ben je er niet zo handig in of zie je er tegenop. Als dat zo is, geef je dan op voor de gratis cursus DigiSterker in de bibliotheek in Numansdorp.

• ma 11 november 2024 t/m vr 15 november 2024 Hulp bij digitaal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• ma 11 november 2024 t/m vr 15 november 2024 Hulp bij taal Bekijk details

• di 12 november 2024 Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Elke week Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

• di 12 nov di 12 november 2024 Lucht voor je longen Bekijk details

Van 19:30 tot 21:00 Bibliotheek 's-Gravendeel

De winter nadert weer. Dat is een moeilijke periode voor mensen met longproblemen. Hoe komen jij en je longen gezond de winter door? In samenwerking met Zorggroep HoekseWaard (namens de huisartsen) en Welzijn Hoeksche Waard stelt de Bibliotheek Hoeksche Waard dit aan de orde in ’s-Gravendeel in het Weegje op dinsdagavond 12 november.

• di 12 november 2024 Webinar Week van de mediawijsheid Bekijk details

Van 20:00 tot 21:00 Online

Op school, thuis, bij vrienden, kinderen komen overal schermen tegen. Hoe zorg je als ouder dat je kind op een gezonde manier omgaat met het scherm? Hoe praat je als ouders met je kind over de balans tussen online en offline mediagebruik? Hoe kom je tot afspraken? De Bibliotheek Hoeksche Waard organiseert samen met andere bibliotheken en Mediasmarties op dinsdagavond 12 november van 20.00 tot 21.00 een landelijk webinar.

Paginanavigatie