Oude Raadhuis biedt tijdelijk onderdak aan politie

Gepubliceerd op: 19 april 2023 15:00

Nu het politiebureau in Oud-Beijerland wordt gerenoveerd nemen de wijkagenten tijdelijk hun intrek in het Oude Raadhuis. Zo kunnen zij in alle rust hun bureautaken verrichten. Natuurlijk zijn ze toch veel op straat te vinden, dus ze zullen niet op vaste tijden in het Oude Raadhuis zijn. Ook gaan ze af en toe spreekuren houden voor de burgers. De tijdstippen zijn niet regelmatig, maar worden vooraf aangekondigd via social media.

Op de zolder van de bibliotheek in het Oude Raadhuis zijn flexibele kantoorruimtes. Het is daarom een uitkomst dat de wijkagenten vanaf half april – tijdelijk – daar hun basis hebben gevonden. Tot de renovatie van het politiebureau langs het Spui achter de rug is. Daarna gaan de wijkagenten weer terug naar hun thuisbasis. Voorlopig zullen de wijkagenten ook nu en dan aan de leestafel te vinden zijn, om vragen van het publiek te beantwoorden of anderszins burgers te helpen. Naar verwachting zijn zij tot de oplevering van het gerenoveerde politiebureau af en toe in de bibliotheek te vinden.

Voor de Bibliotheek Hoeksche Waard is dit een kans om samen met de politie workshops of informatieve bijeenkomsten te organiseren. Denk aan meetings over digitaal pesten, opfrissen verkeersregels, veilig hang- en sluitwerk, omgaan met huiselijk geweld, veiligheid op internet. Regelmatig zijn er allerhande leuke workshops en ontmoetingsmomenten in de Bibliotheek Hoeksche Waard. Houd de agenda van de Bibliotheek in de gaten of meld je aan voor de digitale nieuwsbrief van de Bibliotheek Hoeksche Waard. Meer info is te vinden via de social media van de politie @wijkagent_hoekschewaard of @wijkagenten_oudbeijerland