Resultaat 71 - 80 (van 81)

• Cultuureducatie met Kwaliteit Bekijk details

5 augustus 2021

Steeds meer scholen zijn ervan overtuigd dat cultuureducatie belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen. Dat blijkt uit het hoge aantal scholen dat inmiddels gebruikt maakt van het aanbod van het project Cultuureducatie met Kwaliteit (CmK). Dit is een landelijk project waarbij scholen en culturele instellingen in het hele land samenwerken om kunst, cultuur en erfgoed een vast onderdeel van het lesprogramma te maken.

• Bibliotheek Hoeksche Waard overhandigt waardecheque Halte Zomervilla Bekijk details

30 juli 2021

De Bibliotheek HW heeft op donderdag 29 juli 2021 in de vorm van een cheque het geld dat opgehaald is met een online dictee overhandigd aan Renée Ruisch, voorzitter van Stichting Halte Zomervilla.

• Online dictee voor Halte Zomervilla succes Bekijk details

25 juni 2021

Het online dictee van Bibliotheek Hoeksche Waard voor Halte Zomervilla heeft bijna 600 euro opgebracht. Voor een online activiteit is dit een heel mooi resultaat. Halte Zomervilla gaat het geld besteden aan leesmateriaal voor haar bewoners. Winnares Neletta van Heuven had slechts twee fouten gemaakt in het dictee, geschreven en voorgedragen door schrijver Martin Michael Driessen.

• Start werkzaamheden Oude Raadhuis Bekijk details

1 juni 2021

27 mei gaf wethouder Harry van Waveren het officiële startsein voor de werkzaamheden van de verbouwing en aanbouw van het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland. Het pand uit 1622 is na de werkzaamheden weer openbaar toegankelijk voor iedereen. Ook verhuist de bibliotheek naar deze mooie locatie!

• Koop nu je kaartje online Bekijk details

20 april 2021

Vanaf nu is het mogelijk om online je kaartje te kopen voor een (online) activiteit bij de bieb. Handig!

• Winnares puzzelrit Thuis in de Hoeksche Waard Bekijk details

13 april 2021

Winnares Jeanine Verolme uit Numansdorp won de eerste prijs bij de puzzelrit Thuis in de Hoeksche Waard. Vorige week kreeg zij haar prijs overhandigd: een Hoeksche Waard-pakket, het boek van Arco van de Ree over de Barendrechtse brug en een dvd over de natuur in de Hoeksche Waard. De twee 2e prijswinnaars krijgen ook het boek en de dvd. En verder gaat een twintigtal dvd’s naar aanmoedigingsprijswinnaars. De betreffende deelnemers zijn inmiddels per mail op de hoogte gesteld. Winnares Jeanine Verolme...

• Puzzelrit Thuis in de Hoeksche Waard met antwoorden vanaf nu beschikbaar! Bekijk details

19 maart 2021

Thuis in de Hoeksche Waard is een speurtocht met de auto langs monumenten in de Hoeksche Waard. Met een poëtische touch en een wedstrijdelement. De puzzelrit en de antwoorden zijn nu te downloaden!

• Speel de escaperoom van de bieb! Bekijk details

18 februari 2021

De bibliotheekkat is per ongeluk moederziel alleen achtergebleven in de Bibliotheek. Dat kan natuurlijk niet en daarom wordt de hulp van alle kinderen vanaf 9 jaar gevraagd. Speel de online escaperoom van de Bibliotheek Hoeksche Waard en bevrijd de kat Ziezo!

• Gratis online cursussen voor alle leden! Bekijk details

9 februari 2021

Speciaal voor leden van de Bibliotheek is er een aanbod van interessante cursussen en trainingen samengesteld. Alle leden van de Bibliotheek kunnen deze online cursussen gratis volgen, dus ook jeugdleden. Het zijn ongeveer 160 cursussen van twee aanbieders: Soofos en GoodHabitz. De cursussen variëren van Presenteren tot Persoonlijk Leiderschap naar Timemanagement of Nepnieuws herkennen. Bibliotheekleden kunnen alle online cursussen zelf, thuis en wanneer ze maar willen volgen.

• Vraag een gratis BoekStartkoffertje aan! Bekijk details

26 januari 2021

Vanaf nu kun je een gratis BoekStartkoffertje aanvragen die we dan bij je thuisbezorgen! We vinden het belangrijk dat kleine kinderen al in aanraking komen met boeken, ook nu er geen boeken kunnen worden uitgezocht in de Bibliotheek. Het BoekStart koffertje is een gratis, extra service voor onze nieuwe (en jongste!) leden van Bibliotheek Hoeksche Waard. Dus is jouw kindje jonger dan 2 jaar en nog geen lid van de Bibliotheek? Vraag dan het koffertje aan!

Paginanavigatie