Gratis online computercursussen

Gepubliceerd op: 16 maart 2022 09:52

Je bent nooit te oud om te leren. Via de Bibliotheek Hoeksche Waard is het sinds kort mogelijk om gratis allerlei online computercursussen van SeniorWeb te volgen zoals Android telefoon bedienen, e-mailen met Gmail, foto’s beheren en bewerken, enz.

Iedereen die handiger wil worden met de computer, tablet en smartphone kan op de PC in de bibliotheek of thuis gratis online SeniorWeb-cursussen volgen. Zo kan men bijvoorbeeld beter leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. De cursussen hebben duidelijke instructies en informatie en gaan over diverse populaire onderwerpen. Er is keuze uit maar liefst 25 cursussen en dit aanbod wordt nog uitgebreid.

De cursussen zijn geschikt voor zowel beginners als iets gevorderde cursisten. Tempo en tijd bepaalt de deelnemer zelf. Om de cursussen te volgen, moet een deelnemer zich registreren bij de bibliotheek ook als je geen lid bent van de bibliotheek. De bibliotheekmedewerker verzorgt de registratie. Daarna ontvangt de deelnemer binnen 15 minuten van SeniorWeb per e-mail inloggegevens en kan hij aan de slag.