Nieuwe taalcoaches ronden cursus af

Gepubliceerd op: 1 maart 2023 15:21

Het DigiTaalhuis Hoeksche Waard kreeg er deze week maar liefst 11 opgeleide taalvrijwilligers bij. Zij kunnen nu met voldoende bagage in de bibliotheek taallessen gaan geven aan mensen die moeite hebben met lezen en/of schrijven en aan anderstaligen.

In de Hoeksche Waard wonen naar schatting 8000 mensen die moeite hebben met lezen of schrijven. Zij hebben dit nooit goed geleerd door allerlei redenen zoals ziekte of verhuizingen. Goed kunnen lezen, schrijven maar ook de computer kunnen gebruiken is belangrijk om al je zaken zelf te regelen. Daarnaast zijn er mensen die thuis een andere taal hebben geleerd, bijvoorbeeld vluchtelingen of andere nieuwkomers.

Het DigiTaalhuis Hoeksche Waard is dé plek waar iedereen die wil, kan oefenen met spreken, schrijven of lezen in het Nederlands. Op verschillende locaties van de bibliotheek zijn er iedere week taallessen. Dit kan in kleine groepjes of individueel. Wat belangrijk is: iedereen krijgt wat hij of zij nodig heeft. Dat kan dankzij de hulp en ondersteuning van opgeleide taalvrijwilligers.