Burgemeester Aptroot leest voor tijdens opening Nationale Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 25 januari 2023 15:57

Op woensdagochtend was het groot feest in de bibliotheek bij de opening van de Nationale Voorleesdagen. Burgemeester Aptroot las voor aan een grote groep enthousiaste peuters met hun ouders en begeleiders. Een watertandend ontbijt stond klaar in de Waterstal van de Bibliotheek Hoeksche Waard in het Oude Raadhuis. Billy de Bever van JOGG was aanwezig met gezonde ontbijttips en deelde lekker fruit uit. Tenslotte kon er nog lekker met verf gekliederd worden in het Hoeksch MaakLokaal.

De Hoeksche peuters konden met hun ouders en begeleiders gezellig wakker worden met het Prentenboek van het jaar “Maximiliaan Modderman geeft een feestje” (Uitgeverij Lannoo) van Joukje Akveld en illustraties van Jan Jutte, dat werd voorgelezen door Burgemeester Aptroot. Billy de Bever luisterde geboeid mee en deelde fruit uit aan alle kinderen. JOGG Hoeksche Waard gaf gezonde eet- en beweegtips tijdens het lekkere voorleesontbijt in de Waterstal. De burgemeester had nog een klein cadeautje bij zich voor ieder kind. De feestelijke ochtend werd afgesloten in het Hoeksch MaakLokaal waar de peuters konden vingerverven. Net als Maximilliaan Modderman gingen ze hierna lekker meteen thuis in bad.

Gratis lid van de bibliotheek

De Nationale Voorleesdagen vinden plaats van woensdag 25 januari tot en met zaterdag 4 februari 2023. Vier deze dagen thuis mee door zelf voor te lezen. Voorlezen is heerlijk om te doen en zo gezellig! Kinderen die een per dag een kwartier lezen of voorgelezen worden leren maar liefst 1.000 nieuwe woorden per jaar. Kinderen tussen de 2 en 6 jaar die nog geen lid zijn van de bibliotheek, kunnen gratis lid worden en krijgen bovendien tijdens de Nationale Voorleesdagen het gratis vingerpopje van Maximiliaan Modderman cadeau.