CoderDojo

4 mei 2024 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Kosten: gratis

– De CoderDojo is na 5 jaar inmiddels een bekend begrip in de Hoeksche Waard. Tijdens deze tweewekelijkse bijeenkomsten kunnen kinderen spelenderwijs ontdekken hoe een Microbit of een auto op zonne-energie werkt, (een robot) programmeren, 3D-model maken voor de 3D-printer of juist een 2D-ontwerp voor de laser- en vinylsnijder of mokkenpers. Het is op zaterdag 4 en 18 mei in het MaakLokaal van Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum.

De Bibliotheek Hoeksche Waard is aangesloten bij de Internationale club van de CoderDojo waar kinderen (Ninja’s!) van 8 t/m 17 jaar zelfstandig aan de slag gaan met programmeren en het bouwen aan websites, games of robotjes. Bij CoderDojo ligt de focus op het (leren) programmeren en het ontmoeten van like-minded leeftijdsgenoten.

De CoderDojo vindt plaats op de eerste en derde zaterdag van de maand. In mei is dat op 4 en 18 mei van 11:00 – 13:00 uur in de Bibliotheek het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland, Waterstal 1. De laptops, robotjes, laptops, 3D-printer, lasersnijder en andere apparaten voor de CoderDojo zijn gesponsord door het Oranje Fonds, Cultuurfonds, VSB fonds en stichting Pica. De ochtend is leuk voor zowel jongens als meisjes van 8 t/m 17 jaar.

Deelname is gratis, maar er wordt wel een bijdrage gevraagd voor de vergoeding van materialen zoals hout, vinyl, filament en gebruiksvoorwerpen zoals mokken en tasjes. Graag aanmelden via de officiële website van CoderDojo: https://zen.coderdojo.com/dojos/nl/hoeksche-waard/hoeksche-waard. Daar moet je éénmalig een account aan te maken.