Lancering Zadenbibliotheek

24 maart 2023, van 19:30 tot 21:00 | Oud-Beijerland Centrum

Kosten: gratis

In de Bibliotheek Hoeksche Waard vind je sinds kort een houten kast met een groeiende collectie aan zaden van groenten, kruiden en bloemen. Dit is de Zadenbibliotheek Hoeksche Waard. Op vrijdagavond 24 maart om 19.30 wordt deze natuurlijke verzameling feestelijk gelanceerd door natuur-icoon Harry Wildenberg.

De zaden van de Zadenbibliotheek Hoeksche Waard worden uitgeleend om mee naar huis nemen. Deze zaden mogen thuis in een pot, perk of moestuin tot wasdom komen. Met een beetje liefde en aandacht groeien ze uit tot de mooiste planten. Wanneer de volwassen plant zelf zaden maakt, worden deze teruggebracht en opnieuw toegevoegd aan de collectie van de zadenbibliotheek.

Harry Wildenberg is zadenverzamelaar en initiatiefnemer van de Zadenbibliotheek Hoeksche Waard. Deze zadenbibliotheek zal in maart in vier bibliotheken, verspreid over de Hoeksche Waard, te vinden zijn. Tijdens de officiële opening zal Harry de doelstelling en het belang van een zadenbibliotheek uitleggen en een korte inleiding geven over zaden, het kweken, groeien en oogsten van zaden. Ook de achtergronden van het belang van een mooie zadencollectie in de Hoeksche Waard krijgen toelichting.

Wie de natuur een warm hart toedraagt, eigen groenten wil verbouwen, de tuin en de portemonnee wil sparen heeft belang bij deze avond. Iedereen die zich betrokken voelt bij duurzaamheid, biodiversiteit en een gezond (leef)klimaat is welkom bij deze ecolancering.

Datum: 24 maart 19.30 tot 21.00 | Waterstal 1 | te Oud-Beijerland. Toegang op deze feestelijk avond voor de natuur is gratis, maar een vrijwillige donatie wordt op prijs gesteld. Maximum aantal bezoekers is 35. Aanmelden kan via onderstaande button.