High tea voor winnaars autopuzzeltocht Bibliotheek

Gepubliceerd op: 2 mei 2023 08:30

Een heerlijke high tea in De Waterstal in Oud-Beijerland was de hoofdprijs van de autopuzzeltocht van de Bibliotheek Hoeksche Waard. Prijswinnaars Angela de Regt met dochter Tess (11) en vriendinnetje Liv (11) namen vorige week met heel veel plezier de prijs in ontvangst. Zij wisten de juiste letters bij elkaar te puzzelen en de mooiste poëtische aanvulling te maken op de eerste regel van het gedicht Mei van Herman Gorter.

Na het overweldigende succes van de autopuzzeltocht in coronatijd heeft de Bibliotheek Hoeksche Waard enkele weken geleden een nieuwe speurtocht georganiseerd. Ook aan deze tocht was een prijsvraag verbonden. De 1e prijs bestond uit een lekkere high tea voor 3 personen bij De Waterstal in het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland. De winnaars hebben genoten van deze heerlijke culinaire prijs in de sfeervolle lunchroom van de Bibliotheek.

Liv en Tess vertelden dat ze met veel plezier de puzzeltocht door het oosten van de Hoeksche Waard gereden hebben. Vooral het natuurgebied bij Strijensas en het buurtschap De Wacht vonden ze een ontdekking. Dit stukje van de Hoeksche Waard was zelfs voor moeder Angela, die hier geboren is, nieuw. Sommige vragen waren wel moeilijk maar met wat hulp konden ze toch de juiste letters vinden die samen de eerste regel van het gedicht vormden: Een nieuwe lente en een nieuw geluid. Aan een volgende puzzelrit doen ze zeker weer mee.

Foto: Prijswinnaars (v.l.n.r.) Liv, Tess en Angela genieten van de high tea in De Waterstal.