Nationale Voorleeswedstrijd

Gepubliceerd op: 11 februari 2022 09:29

Op 9 februari heeft de Bibliotheek Hoeksche Waard de eerste voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd gehouden. Na een spannende middag kon de jury de winnaar bekend maken: Esmeé van der Hoek van basisschool de Vliet mag zich één van de twee voorleeskampioenen van de Hoeksche Waard 2022 noemen. Zij zal onze gemeente vertegenwoordigen tijdens de halve finale van de Nationale Voorleeswedstrijd.

De jury bestaande uit wethouder Harry van Waveren, Cora Labree, directeur-bestuurder Hoeksche school Kinderopvang en filosoof-schrijver-illustrator Judith Wagensveld had een moeilijke klus te klaren. Volgens het oordeel van de jury nam Esmeé je mee in het verhaal en las ze duidelijk en goed voor. De Bibliotheek Hoeksche Waard feliciteert Esmeé van harte!

Het aantal goede schoolkampioenen in de Hoeksche Waard is zo groot dat er 2 voorrondes nodig zijn. De tweede voorleesronde is op 16 februari waaraan andere voorleeskanjers deelnemen. Dan wordt de tweede voorleeskampioen Hoeksche Waard gekozen. Het belooft wederom een spannende middag te worden.

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 & 8. Kinderen leren veel van elkaar en het wedstrijdelement is heel aansprekend. De plezierige spanning én het enthousiasme van de supporters maken de wedstrijd onvergetelijk voor leerlingen.