Nederland leest begint weer

Gepubliceerd op: 24 oktober 2022 10:10

Een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. Daarom geeft de Bibliotheek Hoeksche Waard de gehele maand november in het kader van Nederland leest een boek cadeau om te lezen en samen over te praten. Voor 2022 is het boek Mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls in een nieuw jasje gestoken. Lezers krijgen dit boek cadeau van de bibliotheek en deelnemende scholen krijgen een speciaal jeugdboek van Nederland Leest Junior.

Op dinsdagavond 22 november is er om 19.30 uur een online leeskring over Mevrouw, mijn moeder. Lezers gaan met elkaar online in gesprek over dit aangrijpende boek. Voor mensen die moeite hebben met lezen gaan we donderdag 24 november van 13.30-15.00 uur in de salon in het Oude Raadhuis samen het boek lezen. We gebruiken hiervoor de speciale editie in gemakkelijke taal.

Nederland Leest 2022 gaat over het ouder worden in deze tijd: we worden met z’n allen gemiddeld steeds ouder, maar we blijven ook steeds fitter. Hoe word je op een fijne manier ouder? En hoe zorg je ervoor dat je in elke levensfase contact houdt met je medemens? Nederland Leest is een initiatief van de CPNB in samenwerking met de VOB (Vereniging Openbare Bibliotheken).

Mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls is een meeslepend en ontroerend verhaal over ouder worden met veerkracht en zelfbeschikking, over het aanpassingsvermogen van een Indische oude dame aan Nederland. Het boek De regels van drie voor de jeugd gaat over Twan en zijn tweelingzus Linde die naar IJsland reizen. Ze gaan naar Twans overgrootvader, opi Kas, om hem terug te brengen naar Nederland. Maar opi Kas heeft een ontsnappingsplan bedacht.

Aanmelden voor de online leeskring op 22 november 19.30-21.00 of het samen lezen op 24 november 13.30-15.00 uur in Oud-Beijerland kan via onderstaande buttons of bij de balie in de bibliotheek. Deelname is gratis.

Aanmelden online leeskring 22 november

Aanmelden samen lezen 24 november