Bibliotheek Hoeksche Waard wint prachtig geldbedrag via Rabo ClubSupport

Gepubliceerd op: 11 oktober 2023 17:30

De Bibliotheek Hoeksche Waard nam in De Buitensluis in Numansdorp een cheque met geldwaarde van €1371,01 in ontvangst. Leden van de Rabobank konden stemmen op hun favoriete club, vereniging of stichting uit hun eigen woonomgeving.

De bibliotheek wil met het gewonnen geldbedrag een leesoffensief beginnen waar gezinnen aangesproken worden. Doel is het leesplezier bij kinderen te vergroten. Als een kind plezier heeft in lezen, gaat het meer en beter lezen. Het leert meer woorden en behaalt betere schoolprestaties. Bovendien is lezen goed voor de fantasie, verbeelding en creativiteit. Een kind dat leest met plezier ontwikkelt meer vaardigheden.

Rabo ClubSupport

Een deel van de winst geeft de Rabobank terug aan de maatschappij. Als lid mag je bij Rabo Clubsupport meebeslissen welke maatschappelijke initiatieven  de bank gaat ondersteunen. Hiermee ondersteunt de Rabobank diverse lokale sport- of cultuurverenigingen en stichtingen om hun ambities waar te maken.