Samenwerkingspartners

Wij werken samen met historische verenigingen, streekmuseum Hoeksche Waard, erfgoedcentrum DiEP en de stichting archeologie Hoeksche Waard. Samen met deze partners organiseert de bibliotheek elke maand cultuurhistorische evenementen, zoals lezingen, kleine tentoonstellingen, filmavonden en historische fotopresentaties. Zo maken we ons cultureel erfgoed in de Hoeksche Waard zichtbaar en toegankelijk.

In Mijnsheerenland heeft Stichting Archeologie Hoeksche Waard een semi-permanente tentoonstelling met Romeinse en Middeleeuwse bodemschatten.

In Oud-Beijerland heeft de plaatselijke Historische Vereniging in Oud-Beijerland haar archief gevestigd in de bibliotheek. Hier vind je alles over de rijke geschiedenis van Oud-Beijerland. Het Historisch informatie Punt is elke 2e donderdag van de maand open van 14.00 tot 16.00 uur. Eventueel ook op aanvraag bij mevrouw A. v.d. Berg (tel. 0186-614240) of D. vd Linden (tel. 0186-614932).

In ’s-Gravendeel wonen de bibliotheek en de historische vereniging ’s-Gravendeel onder één dak. Elke eerste zaterdag van de maand is het archief geopend (9.30 uur tot 12.00 uur). Voor genealogisch onderzoek en deskundig advies staan de deuren open op de eerste maandag van de maand (15.00 uur tot 17.00 uur).